Saturday, August 12, 2006

Jobbjakten vänder håll

Jag utnämde tidigare sajten jobbjakt.se som en fiende eftersom den lät arbetstagare bjuda under varandra för att få jobb. Glädjade upptäckte jag att de har lagt av med detta och informeras via DN om att man har gjort detta efter hot om sabotage. Det står i artikeln att det är osynliga partiet som ligger bakom och motvilligt känner jag tacksamet för denna aktion. Även om vänstern inte står enad kan vi i alla fall ibland glädjas åt varandras arbete. Jag kan bara säga, bra jobbat!

Glädjade är också att sajten nu bytt koncept och att det är arbetsgivarna som får "jaga" arbetskraft. Hungriga vargar jagar bäst brukar det heta från högerns håll och visst finns det hungriga företag där ute? 5,5 % tillväxt antyder ju det =)

2 Comments:

At 6:04 AM, Anonymous Anonymous said...

Enligt en artikel i Metro, där reportern själv sökt jobb via denna sajt så kunde man fortfarande bjuda under. Han lyckades knipa ett trädgårdsarbete för 40 spänn i timmen - arbetsverktyg: en sliten och liten spade...

 
At 12:25 PM, Blogger Anton Andersson said...

Möjligt.
Men när jag gick inte och tittade nu så fanns inte möjligheten att erbjuda sig själv så billigt som möjligt. Ksnske var repotaget skrivet innan ändringen på sajten?

 

Post a Comment

<< Home